Hej alla medlemmar! Äntligen går vi mot ljusare tider och snart hägrar våren. Här kommer lite information från styrelsen om vad som pågår i föreningen.
Styrelsen
Den nya styrelse som valdes vid årsstämman och konstituerade sig i början av januari ser ut som följer:
Sune Andersson, ordförande
Patrik Lindell, vice ordförande
Thomas Sabathier, sekreterare
Anita Reinholdsson, ordinarie ledamot
Mikael Elenius, ordinarie ledamot
Mika Pappi, ordinarie ledamot
Ava Bonevik, suppleant
Erika Nettelbladt, suppleant
Mikael Andersson, internrevisor
Brandrond
Som ett led i det systematiska brandskyddsarbetet utför styrelsen två brandronder per år i våra fastigheter. I dessa brandronder ingår våra gemensamma utrymmen såsom trapphus, garage, källargångar och gemensamma lokaler. Under årets första brandrond fick vi följande anmärkningar: Barnvagnar och cyklar på flera våningsplan i trapphus 40, 46 och 48. Dessa får ej förvaras i trapphusen utan skall vara i barnvagns- och/eller cykelrummen på bottenplan, alternativt i lägenheten. En del kartonger och annat skräp fanns i källargångar samt vid några garageplatser, vänligen avlägsna det som styrelsen inte redan har städat undan. Det är i första hand en fråga om brandsäkerhet men bidrar även till en allmänt trevligare miljö för oss alla!
Barnvagnsförråd
Påminnelse! De barnvagnsförråd som finns i varje entré är enbart till för barnvagnar. Ta gärna hand om era övriga tillhörigheter som står där.
Laddboxar EGS-garaget
Laddboxar är på gång att installeras på nio av BRF Albertinas 29 parkeringsplatser i EGS-garaget i berget. Tidplan är ej helt spikad då man i nuläget inväntar beslut om bidrag från Naturvårdsverket. Det finns fortfarande möjlighet att anmäla intresse för en laddbox, kontakta i så fall styrelsen. En depositionsavgift för varje laddbox utgår. Det är i nuläget cirka ett halvårs kötid för parkeringsplatser i EGS-garaget.
Andrahandsuthyrning
Styrelsen ser över och förtydligar reglerna för andrahandsuthyrning. Fortsättningsvis kommer samma regler att gälla för andrahandsuthyrning vad avser giltigt skäl. Men vi kommer att skriva avtal som uppdateras årligen för att tydliggöra översikten över våra andrahandshyresgäster. Mer information kommer snart!
Kommunikation
Erika och Ava kommer vara kommunikationsansvariga i styrelsen under det kommande året. Målet är att information ska komma ut i god tid samt publiceras på hemsidan och i hissarna/entréerna. Målet är även att vara mer aktiva i Facebookgruppen för enklare frågor. Övriga frågor hänvisar vi till styrelsens mejl: brfalbertina@gmail.com
Trivselgrupp
Trivselgruppen har det senaste året inrett gästlägenheten och tagit fram odlingslådor på innergården. Odlingslådorna är fritt fram att använda och plocka ifrån! Gruppen har också bytt avtal på entréernas blomsterplanteringar från Felicias Blommor till Gardenia. Gardenia använder lite mer tåliga och hållbara plantor anpassade för årstiden varpå vi minskat antalet arrangemang till tre per år (vår, sommar och höst/vinter).
Det finns fortfarande förbättringar att göra! Vill du vara med och påverka den gemensamma miljön? Kontakta då Erika Nettelbladt via styrelsens mejl: brfalbertina@gmail.com
Städdag
Ett datum för städdag under våren/försommaren kommer att annonseras inom kort.
Snickarverkstad
En snickarverkstad har iordningställts intill garaget på plan -1. Verkstaden är öppen och tillgänglig för alla medlemmar att använda och vårda. Har du överblivna verktyg, skruv och annat som hör hemma i en snickarverkstad? Eller kanske ett par extra stolar? De skulle tacksamt tas emot! Ställ dem gärna i verkstaden så blir den komplett.
Det var allt för oss denna gång!
Med vänliga hälsningar,
Er styrelse
(In English: Do you want a copy of this newsletter in English? Email us at brfalbertina@gmail.com and we will help you)