FELANMÄLAN

Felanmälan

Felanmälan skall göras till SBC. Detta kan göras via;

- SBC kundtjänst 0771-722 722 (vardagar kl 07:00 - 21:00

- Via sbc.se/kontakt/felanmalan

- Via SBC app (Vår BRF) 

Om felanmälan för avhjälpande av serviceuppdrag i lägenhet som faller under bostadsrättsinnehavarens ansvar enligt föreningens stadgar, debiteras den boende.

Jour

Akuta fel eller jour skall alltid felanmälas per telefon, 031- 80 24 24. Journummer gäller vardagar mellan kl 17:00-07:00 samt helg och helgdagar.

Vid brand ring 112.

Om avhjälpande fel som inte är av akut karaktär eller akut fel i lägenhet som faller under bostadsrättsinnehavarens ansvar enligt föreningens stadgar, debiteras den boende.

Hiss

Skulle man fastna i hissen trycker man på nödknappen så kopplas denna upp automatiskt till Schindler. I de fall hissen står still eller man vill anmäla ett jouruppdrag ringer man 020-313333. Detta nummer står även på en dekal inne i hissen.

Internet, telefoni och TV

Telia kundtjänst, 90200