FELANMÄLAN
Felanmälan
Felanmälan skall göras till SBC. Detta kan göras via;
- SBC kundtjänst 0771-722 722 (vardagar kl 07:00 - 21:00
- Via sbc.se/kontakt/felanmalan
- Via SBC app (Vår BRF)
Om felanmälan för avhjälpande av serviceuppdrag i lägenhet som faller under bostadsrättsinnehavarens ansvar enligt föreningens stadgar, debiteras den boende.
Jour
Akuta fel eller jour skall alltid felanmälas per telefon, 031- 80 24 24. Journummer gäller vardagar mellan kl 17:00-07:00 samt helg och helgdagar.
Vid brand ring 112.
Om avhjälpande fel som inte är av akut karaktär eller akut fel i lägenhet som faller under bostadsrättsinnehavarens ansvar enligt föreningens stadgar, debiteras den boende.
Hiss
Skulle man fastna i hissen trycker man på nödknappen så kopplas denna upp automatiskt till Schindler. I de fall hissen står still eller man vill anmäla ett jouruppdrag ringer man 020-313333. Detta nummer står även på en dekal inne i hissen.
Internet, telefoni och TV
Telia kundtjänst, 90200